-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42290 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

فلسفه خلقت حضرت عيسي ( ع ) بدون پدر چيست ؟
قرآن مجيد فلسفه ً خلقت بدون پدر حضرت عيسي ( ع ) را چنين بيان مي نمايد : ( ( قال ربك هو علي هين ولنجعله آيه للناس ورحمه منا؛ پروردگارت فرمود : اين كار بر ما آسان است تا او را نشانه اي براي مردم و رحمتي از سوي خود قرار دهيم ) ) ، ( مريم ، آيه 21 ) . توضيح آن كه خداوند هر پيامبري را براي اثبات نبوتش به سلاح اعجاز مجهز مي سازد تاجهانيان به روشني صداقت او را در ارتباط با مبدا آفرينش و عالم غيب دريابند و بدو ايمان آورند .گاه حكمت چنين اقتضا مي كند كه اين آيت ونشانه را پيش از دعوي نبوت آشكار سازد تا توجه همگان به سوي نبي و امرخطير نبوتش جلب گردد و زمينه هاي لازم رواني و فكري براي پذيرش دعوت حق فراهم گردد .اين مطلب به گونه هاي مختلف نسبت به برخي ازانبيا ( ع ) رخ داده است . چنان كه مقارن ميلاد پربركت پيامبر اكرم ( ص ) حوادث عظيمي مانند خشك شدن درياچه ساوه كه مظهر بت پرستي بود وشكستن كنگره هاي طاق كسري كه بزرگ ترين مظهر قدرت طاغوتي زمان بودو حوادث ديگري رخ نمود كه ظهور مردي بت شكن و طاغوت برانداز رانويد مي داد .اين گونه معجزات را در اصطلاح ( ( ارهاص ) ) مي نامند .خلقت حضرت عيسي ( ع ) بدين سان يكي از مصداق هاي بارز ارهاص است چه به دنبال خود همه افكار را به سوي مريم جلب نمود و آن مقدمه بود تاعيسي ( ع ) در گهواره به سخن آيد و درمقام دفاع از مادر نبوت خويش رااعلام دارد : ( ( فاشارت اليه قالوا كيف نكلم من كان في المهد صبيا قال اني عبدالله آتاني الكتاب ) ) ، ( مريم ، آيه 29 و 30 ) . ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.